KOMUNIKAT

Z powodu zagrożenia rozprzestrzeniania się koronowirusa, od 12 marca (środa) do 30 września (środa) włącznie Politechnika Poznańska zawiesza wszystkie zajęcia na uczelni to oznacza odwołanie zajęć dydaktycznych dla studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych. W tym czasie odwołane są również wszelkie wyjazdy, konferencje, wymiany i szkolenia.

Obsługa studentów w Zintegrowanym Centrum Obsługi

Preferowany jest kontakt telefoniczny lub kierowanie pytań drogą mailową.

  • ELS – przedłużanie ważności legitymacji zostaje wstrzymane.
    – Na podstawie Rozporządzenia MNiSW z dnia 12 marca 2020 r. Poz. 420
    Elektroniczne legitymacje studenckie, których ważność została potwierdzona w pierwszym semestrze roku akademickiego 2019/2020, zachowują ważność do dnia 31 maja 2020 r., bez konieczności potwierdzenia ich ważności.
    – Na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, art. 63
    W przypadku ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni, w okresie tego ograniczenia lub zawieszenia oraz przez 60 dni po jego zakończeniu, legitymacje studenckie i legitymacje służbowe nauczycieli akademickich są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis stosuje się również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni.

    Nie trzeba przedłużać ważności legitymacji w dziekanacie.
    MNiSW wyjaśnia, że po 25 maja 2020 r. działalność uczelni będzie nadal ograniczona – rozporządzenia wydane 25 maja 2020 r.  na okres do 30 września 2020 r.  – a w związku z tym legitymacje pozostaną ważne.Informacje w tym zakresie zostały przekazane do Ministra Infrastruktury, a także Wojewodów i Marszałków Województw oraz do banków udzielających kredytów studenckich.
  • Stypendia – decyzje stypendialne zostaną rozesłane pocztą tradycyjną, na tą chwilę nie przewiduje się przesuwania terminu wypłaty stypendiów.
  • Wnioski i sprawy do załatwienia – w okresie ograniczonego kontaktu ze studentami akceptowane będą wnioski oraz dokumenty przesyłane w formie skanu z deklaracją dostarczenia oryginałów pocztą tradycyjną lub osobiście po ponownym uruchomieniu normalnej obsługi studentów.
  • Rozliczenia finansowe kół naukowych i organizacji studenckich – faktury z miesiąca lutego, kwietnia, maja itd. powinny być opłacone i dostarczone do ZCO z drukiem rozliczenia zaliczki stosownie do 15 kwietnia, 15 maja, 15 czerwca itd.. W sprawie rozliczenia finansów proszę umawiać się mailowo iwona.michalowska(at)put.poznan.pl

Powyższe informacje dotyczą tylko studentów i spraw obsługiwanych w ZCO.

Podstawa prawna:

Zarządzenie Nr 28 Rektora Politechniki Poznańskiej z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania Politechniki Poznańskiej w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

Pozostałe informacje:

https://www.put.poznan.pl/pl/aktualnosc/koronawirus-aktualnosci

https://www.put.poznan.pl/en/news/coronavirus-announcement-students